Εσπερινά σχολεία

Ειδική κατηγορία αποτελούν τα εσπερινά σχολεία καθώς απευθύνονται σε εργαζόμενους μαθητές ανεξαρτήτου ηλικίας.

Τα εσπερινά σχολεία στην χώρα μας είναι παραμελημένα, υπάρχουν μαθητές αρκετοί συνάνθρωποί μας και συνομίληκοί μας που αναγκάστηκαν να εργαστούν σε μικρή ηλικία και να ενταχθούν στην κοινότητα των εσπερινών σχολείων ή άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας για ένα απολυτήριο, για μια καλύτερη ζωή.

Ειδικά για τα εσπερινά σχολεία δεν έχει παρθεί κανένα μέτρο έτσι ώστε να κάνει την μαθητική ζωή καλύτερη. Είναι παράλογο για παράδειγμα να μπορεί ένας μαθητής εσπερινού να μπορεί να γίνει χειρούργος και γιατρός και να πάρει στα χέρια τους μια ανθρώπινη ζωή αλλά δεν τους επιτρέπουν να μπουν στα σώματα ασφαλείας. Το θέμα των απουσιών στα εσπερινά σχολεία αποτελεί μείζον ζήτημα καθώς οι περισσότεροι από τους μαθητές είναι εργαζόμενοι και κάποιοι από αυτούς δουλεύουν όλη την μέρα. Οι εργοδότες μπορούν να δικαιολογήσουν μόνο μέχρι 30 απουσίες ή 180 απουσίες σε περίπτωση που βγάζουν πάνω από 15.Λόγω της δουλείας όμως πολλοί μαθητές βγάζουν κάτω από 15 και έτσι είναι συχνό φαινόμενο να μένουν στην ίδια τάξη λόγω ανεπαρκής φοίτησης.

Μετά ο εργαζόμενος μαθητής καλείται να ανταγωνιστεί με τα παιδιά των ημερησίων σχολείων που είδαν ότι έχουν περισσότερες πιθανότητες από εσπερινό να πετύχουν στις πανελλαδικές και έρχονται στα εσπερινά σχολεία με πλαστές πιστοποιήσεις ότι εργάζονται και αντί για αυτό τα πρωινά πηγαίνουν σε φροντιστήρια. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μπαίνουν πιο δύσκολα θέματα στις πανελλαδικές γιατί το υπουργείο κατάλαβε την τρελή εισχώρηση των μαθητών του ημερήσιου σχολείου στα εσπερινά. Ένα άλλο ζήτημα είναι ότι δεν υπάρχει άμεση επικοινωνία του υπουργείου Παιδείας με τα εσπερινά γιατί δεν υπάρχει ανοιχτό γραφείο εκείνη την ώρα. Θεωρούμε σωστό να δημιουργηθεί μια αρμόδια υπηρεσία η οποία θα ασχολείται αποκλειστικά με θέματα εσπερινών σχολείων και θα είναι ανοικτό τις ίδιες ώρες που λειτουργούν τα εσπερινά σχολεία .

Πολύ σημαντικό ζήτημα είναι ότι στα εσπερινά σχολεία τοποθετούνται καθηγητές οι οποίοι είναι συνηθισμένοι σε ρυθμούς ημερησίων σχολείων με αποτέλεσμα να έχουν τρομερές απαιτήσεις από τον εργαζόμενο φοιτητή ο οποίος είναι ήδη πιεσμένος από την καθημερινότητα του. Συχνό φαινόμενο αποτελεί η διδασκαλία μαθημάτων να γίνεται από καθηγητές οι οποίοι δεν είναι ειδικοί στο αντικείμενο. Για παράδειγμα η διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας από νομικούς και όχι φιλολόγους .Θεωρούμε πως πρέπει να δοθεί περισσότερη βαρύτητα στην αναβάθμιση των εσπερινών σχολείων και να υπάρξουν λύσεις που θα διευκολύνουν την ζωή των εργαζόμενων φοιτητών. Η ανανέωση και αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος οφείλει να συμπεριλαμβάνει και μέτρα τα οποία θα αφορούν και τα εσπερινά σχολεία.

Δεν υπάρχουν σχόλια: